معرفی مسیر برتر تجارت و بازاریابی_loyalty marketing(loyalty credit)

استراتژی رونق کسب و کار/مسیر های پیشرفت در بازاریابی/معرفی کامل تجارتbusiness boom strategy/thepaths to loyalty marketing/loyalty

معرفی مسیر برتر تجارت و بازاریابی_loyalty marketing(loyalty credit)

استراتژی رونق کسب و کار/مسیر های پیشرفت در بازاریابی/معرفی کامل تجارتbusiness boom strategy/thepaths to loyalty marketing/loyalty

معرفی مسیر برتر تجارت و بازاریابی_loyalty marketing(loyalty credit)

مطالب جدید پس از چهار مطلب اول قرار می گیرند.
شما با هر کسب و کار و با هر نوع فروش کالا یا خدمات می توانید از مطالب این سایت بهره مند شوید.
بهترین و پرکاربرد ترین روش های بازاریابی در این وب قرار گرفته است

بایگانی

بازاریابی وفاداری_تعریف کلی

يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ب.ظ

بازاریابی وفاداری_مسیر پیشرفت

 

تجارت

 

(تعریف کلی)

loyalty

 

 

 

 

بازاریابی وفاداری( Loyalty marketing) استراتژی خود را بر بازگشت مشتریان جاری کسب و کار قرار می‌دهد. مشتری جاری نه به معنای مشتری موجود یا بالقوه، بلکه به معنای مشتری است که همین الان در محل کسب و کار مشغول خرید یا بازدید است، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی. بازاریابی وفاداری با انتخاب مشتریان جاری به عنوان جامعه هدف خود، بازگردان مجدد این مشتریان را هدف قرار می‌دهد. بازاریابی وفاداری اشاره به ایجاد نوعی اعتماد در بین مشتریان دائمی، به واسطهٔ تخصیص پاداش به آن‌ها در ازای انجام تجارت مستمر با یک شرکت است.

دلیل انتخاب مشتریان جاری در بازاریابی وفاداری، دسترسی آسانتر و ارزانتر به این مشتریان است. به همین دلیل در این نوع بازاریابی با انتخاب یک برنامه وفاداری مناسب می‌توان با کمترین هزینه، بیشترین اثربخشی را بدست آورد. به عبارت دیگر احتمال بازگشت یک مشتری جاری تحت تأثیر بازاریابی وفاداری، بسیار بیشتر از احتمال ورود یک مشتری بالفعل یا بالقوه به کسب و کار در اثر سایر روش‌های بازاریابی می‌باشد. هشتاد درصد از تمام فعالیت‌های تجاری بسیاری از شرکت‌ها را تجارت با بیست درصد از مشتریان پایه و دائمی آن‌ها تشکیل می‌دهد.

البته نباید این‌گونه برداشت کرد که در بازاریابی وفاداری هیچ طرح و نقشه‌ای برای بازگرداندن مشتریان قبلی یا جذب مشتریان جدید وجود ندارد، بلکه در بازاریابی وفاداری با تعریف پیشنهادها و هدایای جذاب برای مشتریان وفادار، نه تنها جذب مشتریان جدید بسیار راحتتر اتفاق می‌افتد، بلکه مشتریان وفادار حاصل از این نوع بازاریابی به عنوان مروج و مبلغ کسب و کار نقش بسیار پررنگی را در بازاریابی دهان به دهان بازی می‌کنند.

صنایع گردشگری یکی از توسعه دهندگان اصلی برنامه‌های وفاداری بوده‌اند و کماکان به استفاده از چنین برنامه‌هایی به مشتریان خود ادامه می دهند. موسسات مالی و اعتباری که کارت‌های اعتباری ارائه می دهند نیز به وفور از برنامه‌های مشوق و پاداش‌هایی در ازای هر خرید مشتریان در راستای بالابردن میزان وفاداری آنان استفاده می‌کنند.

 

 

 

tejarat-loyalty.blog.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی