مزایای دیجیتال مارکتینگ
برخی از مزایای برتر دیجیتا مارکتینگ
فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار متوسط و یا سطح بالا هستید. برای تبلیغات، رقابت و نمایش کسب و کار خود هزینه زیادی را به یکی از شرکت پر مدعای تبلیغاتی پرداخت کرده اید. پس اط عبور از هفت خان رستم و کاغذ بازی های پرهزینه و وقت گیر ،با طراحی و گرفتن طرح نهایی بیلبورد خود ،به مدت چندین ماه منتظر خالی شدن چند بیلبورد در اتوبان های پررفت و آمدی مانند: مدرس، چمران و یا … مانده اید. حال که طرح نهایی طرحی دل نشین، زیبا و موثر است،ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شوید؟ طرح شما پس از مدتها مورد تایید مراجع ذی ربط قرار میگیرد و بیلبوردتان سرانجام مجوز نمایش را دریافت میکند . در بهترین شرایط اما به نظر شما آیا میتوان به طور دقیق مشخص کرد که کدام یک از بیلبوردها بیشترین فروش را برای کسب و کارتان به ارمغان آورده است؟
و یا آیا میتوان معیار دقیقی از میزان اثربخشی پخش تراکت های تبلیغاتی برندتان در نقاط مختلف شهر در جهت سنجش بیشترین بازدهی و اتخاذ بهترین استراتژ ی برای دوره ی بعدی تبلیغات بدست آورد؟
همانطور که میبینید حتی با وجود هزینه های گزاف تبلیغات به روش سنتی مثل بیلبورد، استرابورد، تراکت و… شما خیلی سخت و با درصد خطای بسیار بالا میتوانید بررسی کنید که کدام استراتژی فروش شما، بیشترین تاثیر گذاری را در فروش کل یا مقطعی و یا نرخ بازگشت سرمایه در کسب و کار شما داشته است.
اما تبلیغات در دنیای دیجیتال کاملا رنگ و بویی متفاوت به خود گرفته است. به طوریکه شما میتوانید با طراحی یک سایت و فعالیت درست و به جا در کانالهای فروش دیجیتال و تبادل درشبکه های اجتماعی به اهداف دلخواه خود و با صرف هزینه کمتر، برسید. از مزایای تبلیغات آنلاین میتوان به قابل دسترس بودن سریع این نوع تبلیغات، مدیریت دقیق در عملکرد و اجرای حساب شده در هر زمان، قابلیت تغییرات آنی تبلیغات خود و بازار فروش بسیار گسترده در سراسر کشور و یا حتی در جهان اشاره کرد.
اما یکی از بارزترین ویژگی هایی که بازاریابی آنلاین را به طور جدی از بازاریابی به روش سنتی متمایز کرده است، قدرت اندازه گیری و سنجش میزان موفقیت ها در تک تک کانالهاییست که مورد استفاده قرار میگیرند. در این مورد شما بر خلاف بازاریابی سنتی شبیه به : بیلورد و تراکت ها، به طور دقیق میتوانید متوجه روند پیشبرد ابعاد مختلف تبلیغات شوید؛ به طور مثال بررسی قطعی میزان فروش از شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام ،لینکدین ،تبلیغات بنری در سایت ها. تبلیغات گوگل، جستجوی گوگل و … و بررسی موفقیت تعداد تبلیغات و به میزان موثر بودن آن. طبیعتا با داشتن این داده ها استراتژی های بسیار موفق تر با راندمان بالاتر را میتوان انتظار داشت.